De Wolvenhorde
Welkom bij de Wolvenhorde! Hieronder zie je onze nieuwsberichten.
Wij houden regelmatig een verslag bij van onze opkomsten. Leuk om nog eens te bekijken! Alle verslagen van de afgelopen jaren staan hier.
Dringend verzoek, kom er niet aan!
Het klusteam is al een tijd bezig om de achtergevel van Trappershorst op te knappen. Donderdag 16 maart was het stucwerk boven de open haard aan de beurt. Het wordt prachtig, maar het is nog niet helemaal klaar, er moet komende tijd nog wat worden bijgewerkt en geverfd. Daarom het zeer dringende verzoek aan iedereen die het weekend op Horst is (en dat zijn op de bevers na álle speltakken!): kom er alsjeblieft niet aan!!! Extra vingerafdrukken zorgen meteen voor extra werk voor het klusteam en dat hebben ze na al hun werk zeker niet verdiend!

Einde van de poort in zicht
Helaas… exact 28 jaar nadat de eerste paal van “Trappershoogte” de grond in ging, hebben we moeten besluiten onze poort gecontroleerd af te breken. Het hout was al een tijdje onveilig (daarom mocht je er niet meer in), maar nu is ook het beton niet betrouwbaar meer. Jammer maar helaas. Op deze pagina kun je het artikel lezen dat destijds bij de opening (14 oktober 1995) in Hoog en Laag is verschenen. Op de foto’s zie je de bouw, de “instraling” in Tiel, de bouwtekening en… het bewijs dat je er gewoon met een vrachtauto onderdoor kan rijden!

Wordt vast nog wel vervolgd...
… de jaarvergadering 2023. Er werd op het laatst toch nog heftig gediscussieerd. Over een aantal agendapunten is het laatste woord zeker nog niet gezegd. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd! We houden je op de hoogte.

4 maart: jaarvergadering!
De jaarvergadering is dit jaar op zaterdag 4 maart van 13:00 – 14:00 uur op Trappershorst. De jaarvergadering is bedoeld voor al onze leden (bij jeugdleden zijn dat hun ouders). Agenda een aantal bijlagen vind je op deze pagina, alle financiële stukken zijn op te vragen bij het bestuur. We krijgen berichten dat niet iedereen de mail heeft gekregen. Controleer in dat geval je gegevens in SOL (of je spammail natuurlijk); je kunt in SOL je emailadres wijzigen (of vraag het ons, dat kan ook) [de foto is van de jaarvergadering in 2012]

Winterfestijn
Zaterdag 21 januari hielden alle speltakken ’s middags opkomst op Trappershorst. Na afloop kwamen alle ouders langs voor een gezellig kletspraatje en een glaasje Glühwein bij het vuur. De leiding genoot daarna nog van een lekkere nasi-maaltijd, gekookt door het AOT-bestuur (met hulp). Bedankt, het was lekker! [update met wat extra foto’s; 23.01.23]
Boerenkool nu
Het was een als vanouds geslaagde boerenkoolfuif. We pasten gelukkig met z’n allen weer in Horst, het eten was heerlijk en het avondprogramma (o.a. kampvuurverhaal, lasergamen, drummen en knutselen) was leuk. Het weekend is afgesloten met een bezoek aan het zwembad in Ede. Met dank aan de inkopers, de kokers, de afwassers, de organisatoren en alle enthousiaste deelnemers!!
Boerenkool toen ...
Hoera, 17 en 18 december kunnen we weer een boerenkoolfuif houden! Alle informatie heb je gekregen via je eigen leiding. Op deze pagina staat een samenvatting. We hebben er zin in!
Op de foto zie je de boerenkoolfuif van 1957…

Klusploeg klust in alle rust
Zelf gaven ze aan dat “er in koude en in rust weer hard is geklust”. En dat klopt. Donderdag 8 december heeft de klusploeg hard gewerkt aan de nieuwe kozijnen in de hal. Ze hadden het wel een beetje koud… maar kunnen tevreden zijn over het resultaat. Bedankt maar weer, heren!
Dank je wel, Sinterklaas!
Op 3 december kwam Sinterklaas langs bij de Wolvenhorde, de bevers, de Havelihorde en… een van onze ereleden! Voor de gelegenheid had hij zijn fiets weer uit de stalling gehaald. Dank je wel Sint, Pieten, A-team en alle anderen die met de organisatie hebben geholpen. Het was een zeer geslaagde ochtend! (Zie ook het verslag van de Havelihorde)
OPV-Schoonoord-café
Na het geslaagde vrijwilligersweekend volgde 25 november nóg een leuke activiteit voor onze vrijwilligers: het OPV-Schoonoord-café. Het werd een gezellige avond met een vol spelletjesprogramma in Sinterklaasstijl. Anouk, Eva, Luc en Maron: bedankt voor de organisatie!