Rommelmarkt 2009

2009-05_rommelmarkt_bedankt

Rommelmarkt zeer geslaagd (09.05.09)
De rommelmarkt is achter de rug. Het was een zeer geslaagde, gezellige dag met prachtig weer. De opbrengst is ongeveer 9.200 euro!
Hier onder vind je eerst enkele overzichtsfoto’s van de dag zelf, inclusief een foto uit een vliegtuig!
De oude informatie blijft voorlopig onderaan de pagina nog even staan.
Meer leuke dingen over de rommelmarkt vind je elders op de site:

  • een paar foto’s van de rowans/sherpa’s in hun fotoalbum (15.05.09)
  • fotoalbum voorbereidingen vanaf oktober 2008 (met teksten)
  • fotoalbum vrijdag 8 mei 2009 (met teksten) (12.05.09)
  • fotoalbum zaterdag 9 mei 2009 (met teksten) (12.05.09; aangevuld 14.05.09)
  • artikelen in de pers (aangevuld 13.05.09)
  • verslag Engeland 2006 (om vast in de stemming te komen voor 2010)

2009-05_rommel_pano_4
Foto vanaf de klokkentoren van het gemeentehuis

2009-05_rommel_pano_1
’s Morgens toen er nog geen bezoekers waren 

2009-05_rommel_pano_2
Vanaf het podium van het Rad van Avontuur 

2009-05_rommel_pano_3
Vanaf de zijkant

2009-05_rommel_pano_4
Vanaf het balkon van het gemeentehuis

2009-05_rommel_pano_5|
’s Middags om een uur of drie vanuit een vliegtuig

Duimen voor mooi weer (07.05.09)
We hebben er zin in. Vrijdag gaat de organisatie de hele dag opbouwen, materialen aanvoeren, rommel ophalen, enz. enz. enz. En zaterdag 9 mei, om 10 uur is het zover: dan wordt de rommelmarkt geopend. Tot 16:00 heeft iedereen de tijd om leuke dingen te kopen op de rommelmarkt op het Raadhuisplein in Oosterbeek. Er komen heel erg veel mensen helpen, hopelijk komen alle anderen gewoon even gezellig langs om wat te kopen!

Inzamelen groot succes (25.04.09)
Er is tussen 10 januari en 25 april een enorme hoeveelheid bruikbare “rommel” ingeleverd. Alles staat gesorteerd en wel opgeslagen en is op zaterdag 9 mei tussen 10:00 en 16:00 uur te koop op het Raadhuisplein in Oosterbeek. We hopen op vele bezoekers!

Opgaveformulier voor hulp (21.03.09)
We kunnen de rommelmarkt alleen maar organiseren met hulp van iedereen. In deze brief staat welke hulp wij allemaal kunnen gebruiken. We rekenen daarbij op alle verkennersouders, maar ook hulp van anderen wordt zeer op prijs gesteld. Het opgaveformulier staat op de site (je komt dan weer uit op de groepspagina).

Kermis op het Raadhuisplein (13.03.09)
’t Is kermis op het Raadhuisplein, maar toch kun je zaterdag 13 maart rommel komen brengen. Tussen 13:00 en 13:30 uur zullen we aanwezig zijn, ter plekke laten we weten op welke plaats op of rond het plein!

Bijeenkomst voor ouders (10.03.09)
Op zondag 22 maart is voorafgaand aan de slotpresentatie van de scoutingwedstrijden van 12:45-13:15 uur een bijeenkomst voor verkennersouders, waar meer over Engeland en de rommelmarkt wordt verteld.

Hoog en Laag en de inzameling (26.02.09; aangevuld 06.03.09)
Op de site van Hoog en Laag (d.d. 26.02.09) en in de krant van 04.03.09 staat een stukje over de inzameling en het sorteren.

Laatste inzameldag (24.02.09)
De laatste inzameldag op het Raadhuisplein is zaterdag 25 april. Heb je nog spullen? Kom dan voor die tijd langs, we staan er tussen 13:00 en 13:30 uur.

Sorteren in de Veluwepost (22.02.09)
In De Veluwepost van vrijdag 20 februari staat een stukje over het sorteren (ook als schermbeeld).

Concreet verzoek om hulp aan ouders (14.02.09)
Zaterdag 14 februari is aan álle ouders een brief met concrete verzoeken om hulp uitgedeeld. Aarzel niet en neem contact op als je ons kunt helpen met rommel, stekjes of prijsjes!

Goed op schema (08.02.09)
Het inzamelen gaat erg goed. Elke week krijgen we weer telefoontjes om grote partijen op te halen en elke week komen mensen ons hun overtollige “rommel” brengen op het Raadhuisplein. We zijn er heel blij mee. Alles wordt gesorteerd, zodat het straks een beetje overzichtelijk op de markt is terug te vinden. We hopen dat de stroom nog even doorgaat!

Fanmail (18.01.09)
Soms zitten er verrassingen tussen de ingeleverde “rommel”. Dank u wel, briefschrijver!

2009-01_fanmail

Inzamelschema (14.01.09)
Het schema waarin staat wanneer welke verkenners komen helpen met het inzamelen van rommel staat nu on-line.

Artikel Gelderlander (14.01.09)
In De Gelderlander van 12 januari stond een leuk artikel over de inzameling. De bijbehorende foto staat op de fotopagina.

De kop is er af (10.01.09)
Zaterdag 10 januari stonden we voor het eerst op het Raadhuisplein om “rommel” in ontvangst te nemen. Het was een groot succes: na afloop kon er in de aanhanger geen doos meer bij. Hartelijk dank aan ieder die wat is komen brengen! Voor wie het gemist heeft: vanaf nu staan we er elke week tussen 13:00 en 13:30 uur.

In de krant (08.01.09)
Alle stukjes over de rommelmarkt in die in de kranten verschijnen, staan nu op een aparte pagina. De link werkt op het moment dat we het bericht toevoegen; als je een link ziet die het niet (meer) doet (of als je een nieuwe link hebt), geef het dan alsjeblieft door.

De grote inzameling gaat beginnen (26.12.08)
De eerste officiele inzameldag is zaterdag 10 januari 2009. Tussen 13:00 en 13:30 uur kunt u al uw spullen inleveren op het Raadhuisplein in Oosterbeek (ter hoogte van de ABN/Amro-bank). De komende maanden zullen wij daar elke zaterdagmiddag tussen 13:00 en 13:30 uur te vinden zijn (de hier genoemde tijd is de juiste tijd!).

De eerste rommel is binnen! (13.12.08)2009-05_inzameling
Vandaag is de eerste rommel binnengekomen. Alles is meteen opgeslagen in onze opslagruimte. Kijk hier voor een paar foto’s!

Grote schoonmaak (06.12.08)
Hoewel de ruimte niet zo geschikt is als het huis van vier jaar geleden, zijn we toch blij met de mogelijkheid om spullen onder te brengen in de oude kleedkamers van Ostrabeke. We gaan er in elk geval beginnen. De meubels en de boeken krijgen een andere plek.
Omdat de kleedkamers al lang niet meer in gebruik waren, moesten we nog wel het nodige opruimen. Zaterdag 6 december hebben we veel werk verzet, zodat de inzameling binnenkort van start kan gaan.

Locatie inzamelen gezocht! (26.11.08)
Vanaf december/januari beginnen wij met het inzamelen van alle ‘rommel’. Wij zijn nog op zoek naar een locatie waar wij al deze spullen op kunnen slaan tot op de dag van de rommelmarkt.
Contacten met de gemeente Renkum (leegstaande huizen, schoolgebouwen), Ziekenhuis Wolfheze (gebouwen) de KEMA (loodsen) en plaatselijke boeren (schuren) leverden dit jaar voor het eerst geen goede locatie op, dus we zitten met onze handen in het haar!
De locaties hoeven niet alleen Oosterbeek te liggen. Ruimtes in Renkum, Wolfheze, Doorwerth, Heteren, Driel of Arnhem mogen ook!
Heeft u een idee? Laat het ons weten!

Vele handen maken licht werk
Natuurlijk kunnen wij altijd hulp gebruiken. Wilt u ons helpen in de organisatie, bij het inzamelen van de spullen of op een andere manier?  Wij zijn er erg blij mee!

Grote prijs
Tijdens de rommelmarkt spelen wij ‘het Rad van Avontuur’. Bij dit spel proberen wij ook altijd een grote prijs te verloten. In 2005 – tijdens de vorige rommelmarkt – was dit een skelter. Kunt u ons misschien helpen aan zo’n grote prijs?
Wij hopen op hulp. Samen kunnen we van de rommelmarkt en van het Engelandkamp een super groot succes maken!
Voor vragen: rommelmarkt@opv-schoonoord.nl.

Op 15 november 2008 hielden we de startvergadering met met alle coördinatoren van de werkgroepen.

2008-11_startvergadering