2010 Velp

Wij waren van 25 t/m 29 juli 2010 in Velp. De leiding heeft een weblog bijgehouden. Onderstaande teksten zijn daar uit overgenomen.

2010-07 groepsfoto

Zondag 25 juli: fietsen naar Velp

Het was zover, het kabouterkamp is vandaag begonnen! Om 16.00 u stonden alle kabouters die deze week met ons mee gaan klaar op het Raadhuisplein om op de fiets te vertrekken. Niet alleen kabouters stonden in de fietshouding, maar ook een aantal ouders hebben met ons mee gefietst of bagage gereden, nogmaals bedankt hiervoor!
Na een goede fietstocht van ongeveer 1,5 uur kwamen we in Velp aan waar Annelies al lekker voor ons aan het koken was. Toen de kabouters naar de Chili Concarne keken hoorden we veel ‘bleh’ geluiden, maar het is toch goed door iedereen opgegeten, slechts 1 kabouter heeft haar ‘ik-lust-het-niet-kaart’ ingeleverd.
Nadat alle slaapmatjes geïnstalleerd waren en de leiding zo lief was om de eerste corvee te doen (afwassen) hebben we de meiden verteld dat we een brief hebben gekregen van de TV omroep z@pp die een Tv programma maakt op een onbewoond eiland waar de kabouters een grote rol in krijgen. Het programma heet ‘expeditie Johnathan’ en gaat over hoe te overleven op een onbewoond eiland. Door middel van het spelen van challenges kunnen de kinderen, verdeeld over 4 team, punten verdienen voor hun team maar ook individueel. Zo creatief als ze zijn hebben de meiden hun eigen team namen bedacht:
– Survival Girls (Meinke, Lou- Elle, Paola, Melanie)
– Strand kabouters (Dagmar, Anne- Linde, Claire, Sarah)
– mysterieuze mensen zonder naam (Aretti, Emma, Tessa, Eva)
– Hawaiiiii meisjes (Wieke, Marit, Romy, Natascha)

Meteen vanavond al de eerste challenge gespeeld waarbij de Hawaiiiii meisjes al 3 punten te pakken hadden en de survival girls al meteen 6!  Dat beloofd veel goeds voor deze week.
Tijdens het spelen van deze Challenge kwam de presentator van het programma langs, Henk Huilman! Wat een eer om zo een beroemd iemand te mogen ontmoeten! Met hem zijn assistente Wilma, helemaal gekleed in zomerse sferen!

Nog een leuk detail over het eiland. Ons was verteld dat het een onbewoond eiland was, maar toen Henk en Wilma vertrokken en zeiden dat ze naar hun hotel gingen, kregen wij toch wat vraagtekens bij de term ‘onbewoond’………… We zijn erachter gekomen dat het eiland Hawaiiiii heet, niet te verwarren met het o zo mooie Hawai……. Hawaiiiii is dus de naam van het eiland waar wij een hele leuke week tegemoet gaan!

Maandag 26 juli 2009: oeps

We hebben vandaag wederom een hele leuke dag gehad op Hawaiiiii. Helaas kan het daar, net zoals in Nederland behoorlijk hard regenen. Daar hadden we geen rekening mee gehouden, gelukkig hebben we echte scouts bij ons die wel tegen een druppeltje regen kunnen!
Vandaag zijn we verder gegaan met het overleven op een ‘onbewoond’ eiland. Het is natuurlijk wel belangrijk om in de wildernis ook aan eten te komen. Daarom hebben de meiden in groepjes een val gemaakt in de hoop wat wild te vangen voor het avondmaal. We hebben wat gevangen, maar niet helemaal wat we hadden verwacht… Toen we na een uurtje naar de vallen liepen omdat we geluid hoorde bleek er een meneer in de val te zitten, oeps! (De leiding had nog zo duidelijk gezegd dat de val niet voor mensen gemaakt moest worden, en drie keer raden in welke val deze meneer zat… juist, in de val die door de leiding gemaakt was… oeps dus!)

De meneer zag er verwilderd uit, had een pijl en boog bij zich en dacht dat wij kannibalen waren! Na een tijdje vertrouwde hij ons en konden de kabouters hem helpen om los te komen. Het bleek Robert Koersloos te zijn. Een echte avonturier die op ontdekkingstocht is gegaan naar Hawaiiiii, ondertussen al weer tien jaar geleden. Hij is erg goed in oriënteren en de weg vinden, maar is tien jaar geleden zelf alleen verdwaald waardoor hij nog steeds in de Jungle rond zwerft. Door zijn tien jaar in de Jungle heeft Robert wel veel geleerd over het overleven in de wildernis en zijn kennis heeft hij dan ook vandaag volop met de kids gedeeld!

Naast nog leuke spellen (binnen en buiten) die de kabouters gespeeld hebben zijn er ook weer de nodige punten uitgedeeld voor de challenge van vandaag (het maken van de val). Ook op individueel gebied hebben kabouters al veel punten binnen gesleept! Wat zijn ze toch goed!

Groet van de kabouterleiding, Robert Koersloos, Henk Huilman, Wilma en natuurlijk de kabouters!

Dinsdag 27 juli: groetjes aan iedereen!

Vandaag hebben de kabouters weer een drukke dag gehad op het mooie Hawaiiii. De dag begon met een verjaardag! Vandaag kwam er wat extra leiding helpen op het kamp (Kitty, Thijs en Ruurd). Kitty was vandaag jarig dus dat konden we niet ongemerkt voorbij laten gaan. De kabouters hebben dan ook hard gezongen voor haar!

Vanochtend hebben de kabouters nog wat les gekregen in het survivallen/overleven in de jungle. Zo hebben de kinderen een pijl en boog gemaakt om wild te vangen, sporen gezocht en gevonden in het bos van beesten, hutten gebouwd om te overnachten… Helaas werden de kinderen voor dit spektakel wel al heel erg vroeg gewekt door Robert Koersloos! Die heeft natuurlijk niet veel besef van tijd….

Nadat de meiden goed getraind waren om de Jungle in te gaan zouden ze dat ook doen! Wilma, de assistente van Henk, wilde eerst even gezellig shoppen met de meiden want er bleek een heel leuk winkelcentrum te zijn op Hawaiiii. Meiden en shoppen, de gouden combinatie, gevolg: ze zijn vergeten om de jungle in te trekken en Robert te bezoeken… Daar kwamen we vanavond pas achter, na het eten van overheerlijke pannenkoeken…. Op dit moment zijn de meiden als nog de jungle in getrokken om alsnog Robert op te zoeken. Maar dat blijkt niet geheel zonder gevaar, met kannibalen in de jungle, aldus een hele bange Frans.

Afgezien van het bezoeken van Robert is de leiding vanmiddag nog wat vergeten, nl om kaartjes te kopen om naar huis te sturen…. Sowieso hebben ze op het eiland Hawaiiii de uitvinding ‘post’ nog niet gedaan dus kaartjes zouden zowiezo niet aankomen…. Vandaar via dit blog de groetjes aan iedereen thuis!

Vanavond bleek dat er nog een groep kabouters op het eiland Hawaiiiii is aangekomen, gezellig! Die kabouters waren op zoek naar Douwe de slechte tovenaar, maar bij ons vonden ze alleen Douwe de pleeduiker…..

Tot zover de gebeurtenissen van Frans. Het blijft nog even spannend of de meiden Robert in de jungle vinden, en of ze niet in een vervelende situatie komen met de kannibalen. Dit alles kunnen jullie morgen terug lezen!