2016 Koblenz

We verwachten zondag 31 juli rond 16:45 terug te zijn in Emmerich.

Van 25 juli tot 1 augustus zijn we op expeditie in Koblenz. Een kort verslag van elke dag:

• maandag 25 juli
  • dinsdag 26 juli
  • woensdag 27 juli
  • donderdag 28 juli
  • vrijdag 29 juli
  • zaterdag 30 juli

Maandag 25 juli
We zijn zojuist aangekomen op het kampterrein! Op de foto zie je net opgebouwde terrein (NB: foto is eigenlijk te klein en te onscherp om te publiceren, voor de liefhebbers staat ie hier wel; ik zal vragen of ze kans zien de volgende ietsje groter te sturen… M).
Omgeving is heel mooi en het reizen is allemaal erg goed gegaan!

Morgen gaan we naar het klimbos wat ongeveer 15 minuten lopen is vanaf het kampterrein. De weer ziet er tot nu toe nog erg goed uit!

We hebben geen bereik op het kampterrein. Er is een noodnummer beschikbaar van de kampstaf. (Mochten ouders dat nog niet hebben en toch willen weten… mail even naar marlene@opv-schoonoord.nl en ik stuur het jullie door. M) Het is het nummer van de kampstaf die weten dat wij als OPV-Schoonoord op het terrein staan.

Dinsdag 26 juli
Vandaag zijn we naar een klimbos geweest, op zo’n 20 minuutjes lopen van het kampterrein. Hier hebben we ons een kleine drie uur vermaakt. Op de foto de verschillende routes die mogelijk waren, de ene uitdagender dan de andere dus voor elk wat wils.
Naar afloop had iedereen wat tijd voor zichzelf. De ene groep ging de supermarkt leegroven de ander had behoefte aan wat culturelers, zij zijn een vervallen burcht gaan bekijken.
Voor woensdag en donderdag staat er een looptocht op het programma. Eerstvolgende verslag zal daarom pas donderdagavond zijn.

160726 klimbos rsa expeditie

==================================================

Woensdag 27 juli: bepakt, bezakt en beschoeid (1)
Het is woensdagochtend en de RSA is klaar voor vertrek.
Het grote plan is om twee dagen te gaan lopen en tussendoor in het bos te slapen.
Het weer is goed maar wel wat aan de warme kant. Het is benauwd maar alles is beter dan regen.
We lopen een deel van een lange afstandspad genaamd Rheinsteige.
Het begin is traag. Het pad is steil. Na 5 kilometer krijgt Anouk last van haar knie. Ze kan maar beter stoppen met lopen. Ook Dieuwertje, Pepijn, en Bernard houden het niet langer vol. Ricardo is met Anne (die zich al niet lekker voelde) op het kampterrein gebleven. Hij komt met de auto Anouk en Dieuwertje halen terwijl Pepijn en Bernard met Marleen terug lopen.
De rest loopt verder na het nuttigen van een warme lunch. Het pad is prachtig maar gaat wel heuveltje op en heuveltje af.
Als we rond etenstijd pauzeren voor een broodmaaltijd is iedereen goed moe. Toch moet er verder gelopen worden. In de avond vinden we een kasteelruïne waar we heel enthousiast van worden maar we mogen er, na navraag, helaas niet slapen. Uiteindelijk eindigen we bij een schuilhutje waar we zelfs vuur mogen maken.
We willen vroeg opstaan dus is het vroeg naar bed.

==================================================

Donderdag 28 juli: bepakt, bezakt en beschoeid (2)
Donderdagochtend worden we wakker van kerkklokken in de verte. De begeleiding tenminste. De RSA-leden slapen stevig door en moeten wakker gemaakt worden.
We pakken snel weer in en lopen een uur voor we stoppen voor ontbijt.
We volgen het pad over heuvels en door velden van wuivend graan. Het uitzicht is genieten en we lopen stevig door. Rond een uur of één dalen we af naar een treinstation. We pakken de trein naar Koblenz en dan de bus terug naar kamp.
We zijn net terug als het begint te regenen. Dat is pas timing.
Een nachtje rust want morgen gaan we Koblenz in.

Vrijdag 29 juli
Vrijdag is Koblenzdag. We zijn al een paar keer in Koblenz geweest maar steeds niet verder dan het busstation. Vandaag stappen we wat eerder uit en lopen naar de grote kabelbaan over de Rijn. Deze brengt ons naar een groot fort waar we in groepjes uit elkaar gaan. Iedereen zoekt zijn eigen weg door het grote fort om vervolgens met de kabelbaan weer terug te gaan. Pas om 5 uur zien we elkaar allemaal weer bij het centraal station. Pepijn, Joost, Anne, Anne-Linde en Lou-Elle hebben voor de begeleiding kleine cadeautjes gekocht die ten zeerste worden gewaardeerd. De begeleiding heeft een restaurant uitgezocht (tussen het Pokemon go spelen door) en we eten pizza’s met verwarrende namen. Ferdinand wist zeker dat hij de pizza hop hop had besteld (het was de Halb und Halb) en Thomas kon zijn zwaardvis niet vinden in wat later alleen de salade bleek te zijn. Toch was het eten lekker en konden we tevreden terug met de bus.

Zaterdag 30 juli
Zaterdag wilden we eigenlijk gaan zwemmen bij een kratermeer maar het meer was ver reizen en de weersvoorspelling was twijfelachtig. We besloten daarom maar in plaats van het meer naar een zwembad te gaan. Even met de bus naar Neuwied en een kort stukje lopen. Het zwembad was leuk en werkte met een hip nieuw armbandjessysteem waarbij je in het zwembad in en uit moest checken. Marijn checkte in bij de sauna wat hem nog bijna 6 euro kostte maar kon ze overtuigen om het hem kwijt te schelden omdat hij niet echt naar de sauna was geweest. We verloren Mathijs bijna in de bus toen we hem bij de halte waar we eruit moesten haast niet wakker kregen. Ten tijde van dit schrijven wordt de bbq voorbereid en is Pepijn druk hout aan het hakken voor het kampvuur. Hessel, Ferdinand, Klaas en Silvan trekken met touwen een complete boom deze kant op. Het vuur zal wel goed hoog worden voor onze laatste nacht in het Brexbachtal bij Koblenz.
Zondag 31 juli
We verwachten rond 16:45 terug te zijn in Emmerich.